Mikä on Cineshare?

Cineshare on ammattilaiskäyttöön tarkoitettu videonmuokkaus- ja julkaisualusta, yrityksen sisäiseen ja ulkoiseen viestintään.

Miksi?

Cineshare mahdollistaa elävän videokerronnan vahvistaen asiakasrajapinnassa brändiviestiä. Käyttäjätasolla se mahdollistaa ylivoimaisen käyttäjäkokemuksen avulla helpon ja nopean tavan viestiä tuoden kustannussäästöjä. Organisaatiotasolla sen rajattu käyttöliittymä mahdollistaa kontrolloidun ja ohjatun viestinnän.

Miten?

Cineshare hyödyntää asiakkaan omaa, olemassa olevaa videokirjastoa kerronnan pohjana. Verkossa toimiva alusta mahdollistaa tuotetun materiaalin jakamisen organisaation sisällä jatkomuokkausta ja vertaishyödyntämistä varten.

Paljonko sen käyttäminen maksaa?

Cineshare on suunniteltu niin, että jokainen yksittäinen video laskutetaan kun se on valmis ja julkaistaan.

Noin minuutin mittainen personoitu Full HD mainosvideo tulee maksamaan 25-50 €.

Paljonko sovelluksen tekeminen maksaa?

Catchline on selvittänyt ja kehittänyt tarvittavia tekniikoita ja tärkeimmät komponentit on koodattu ja testattu. Tässä demonstraatiot jotka toimivat nyt Google Cloud Platform pilvipalvelimella.

 

Seuraavaksi valitaan kotimainen koodaustalo, joka nivoo yhteen jo olemassa olevan käyttöliittymän ja valitut, hyvin toimivat videotekniikat.

Animoitu moch-up käyttöliitymästä

Keitä ovat kilpailijat ja miten ne voitetaan?

Vaikka moni kilpailija on jo toteuttanut toimivan on-line editorin ja sisällyttää palveluunsa laadukkaita videokirjastoja, tämä on silti vain alkua videoviestinnässä. Todellinen palvelu ja ohjattu kerronta syntyvät aidoista, käyttökelpoisista templateista ja niitä on yrityskäyttöön tarjolla huomattavan vähän ja ne ovat laadultaan vaatimattomia.

Yhdelläkään noin 50 kansainvälisestä kilpailijasta ei ole vastaavaa mallia, jossa tehdään asiakkaan omista videokirjaston materiaaleista, 3D grafiikasta ja massiivisesta open source CC-BY videokirjastosta omia laadukkaita templateja. 

3D objektien sisällä oman tekstin tai videosisällön näyttäminen on mahdollista vain aniharvalla. Näilläkään kilpailijoilla eivät eivät templatet ole sopivia myyjien ja ammattilaisten käyttöön vaan viestintä on kohdennettu facebook yms. pinnalliseen ja lyhyeen somekäyttöön. Tarvetta pidempikestoiselle ja syvemmän kerronnan mahdollistavalle esittely- ja yritysvideolle on – sen todistavat jo kiinnostus Cinesharea kohtaan Aalto yliopistolla ja Nokialla.

Tähän markkinarakoon Cineshare pystyy lyömään, ja tarjoamaan mallin videojulkaisu-alustasta joka antaa myyjille jotain todellista uutta ja kiehtovaa. Mainostoimistot saavat tästä todelliseen, hallittuun ja ammattimaiseen tarinankerrontaan sopivan julkaisu-alustan. Samalla meillä on mahdollisuus viedä maailmalle kotimaista pitkälle hiottua video-designia.

Template generation system

Cinesharen yksi kulmakivi on dynaamiset templatet, jotka syntyvät yksinkertaisilla kysymyksillä joihin käyttäjä vaivattomasti vastaa. Näin muodostuu lennossa raamipohja, jonka  kehyksissä jokainen voi kertoa oman uniikin tarinansa. Valmiiksi videolla kuvitettuna, joten kiireinen myyjä voi julkaista sen paria tekstiä muokkaamalla! Toki jokainen kuva voidaan haluttaessa vaihtaa.

Tässä alla hahmottuu miten tällainen dynaaminen template syntyy yksinkertaisimmillaan :

Kaikki suoraan yrityksille räätälöidyt videopohjat ovat myös taaksepäin yhteensopivia tälle rakenteelle. Niitä voidaan siis radikaalisti muuttaa palaamalla alkulähteille. Tämä yhdistelmä on täydellinen ympäristö tuotteistaa Pekka Variksen syvällinen kokemus esittelyvideoista. Backwards engineering.

Ei tarvita loputtomia muuttujia, salaisuus on niiden parhaiden kerrontamallien karsinnassa sekä ajan hengen mukaisessa yleiskäyttöisestä video-estetiikassa. Asiakas on aina oikeassa – sen lisäksi myös videolla uskottava kun hänelle annetaan käyttöön laadukkaat ja toisiinsa nivoutuvat palikat.

 

Miten Cinesharea myydään?

Tarkoitus on saada mukaan isoja asiakkaita käyttämään Cinesharea osana myyjiensä viestintää. Suurista firmoista on lähestytty Nokiaa ja yliopistomaailmassa Aalto yliopistoa, josta on näytetty vihreää valoa idealle ja osoitettu aitoa kiinnostusta asialle.

Uniikit templatet

Tärkein tulonlähde on suurille yrityksille valmistetut videopohjat, joita myyjät voivat muokata itse.

Aalto yliopisto

Tiedemaailman ja yritysten väliset palvelut ja tuotteet tarvitsevat laadukkaita videoita.

Halpa & rajattu versio B-to-C käyttöön

Cineshare saa näkyvyyttä ja ”antaa takaisin” yhteisölle kun julkaistaan yleiseen käyttöön templateja.

Julkaisualusta mainostoimistoille

Cineshare on mainio työkalu mainostoimistoille jotka voivat tarjota muokattavia videoita asiakkailleen, hallitusti.

Mitä tehdään seuraavaksi?

Seuraava askel tulee olemaan Business Finland Tempo rahoitushakemus. Sitä ennen on kuitenkin syytä löytää yksityis-sijoittaja, joka uskoo Cinesharen potentiaaliin ja on valmis lähtemään mukaan osakkaaksi noin xx 000 € riskisijoituksella. Tätä kumppania Pekka Varis nyt etsii aktiivisesti 2020.

Miksi tästä tekee niin erityisen hyvän?

Tulevaisuus on videon

Tulevaisuuden viestintä tulee olemaan yhä enemmän videopohjaista. Helppokäyttöisiä on-line editoreita on useita, ja ne menestyvät. Tämän vuoksi markkinoille kannattaa luoda jotain uutta ja erityistä.

Ylivoimainen käyttäjäkokemus

Tekstiä ja omaa kuva- ja videomateriaalia on mahdollista viedä näyttävästi animoitujen 3D objektien sisälle. Cineshare tiimi on jo kehittänyt tähän teknisen ratkaisun. Animoituja ikoneja saadaan mukaan rajattomasti. Myyjän kirjoittamat tekstit liukuvat videokuvan pinnalla mielikuvitusta kutkuttavasti.

Harva ehtii luoda laadukasta sisältöä

Käyttäjien itsensä peräkkäin latomat kuvat ja tekstit alan johtavistakaan online editoreista eivät vain yksinkertaisesti riitä parempaan kuin muutaman kuvan välähdykseen. Sen jälkeen kerronnan taso alkaa helposti polkea paikoillaan ja toistaa itseään, koko videokerronnan rakenne ontuu pahasti.

Open source – rajaton videokirjasto

Open source BB-CY lisenssi mahdollistaa kymmenientuhansien laadukkaiden FullHD videokuvien käytön osana Cineshare materiaalipankkia – ilmaiseksi. Riittää että tekijän nimi vilahtaa lopputeksteissä. Yhdessä yrityksen oman videopankin kanssa saadaan kattava ja uskottava materiaalipankki. 

Julkaisualusta ja kohtaamispaikka

Samalla Cineshare on julkaisualusta, joka on viimeisen päälle hiottu ammattimaisten esittely- ja markkinointivideoiden valmistamiseen myös tiimityönä. Se on silta, jolla mainostoimistot voivat lähestyä omia asiakkaitaan tarjoten uusia ennennäkemättömiä mahdollisuuksia viestintään ja mainontaan.

”Super Power Point”

Cineshare on Power Point uudelleensyntyneenä. Samalla ratkeaa myyntiorganisaatioiden ongelma materiaalin yhdenmukaisuudesta ja ajankohtaisuudesta, kun videokirjasto kyetään päivittämään lennossa kaikille myyjille.

Tiimissä rahoituksen ja designin ammattilaisia

Cineshare sai alkunsa kun Pekka Varis esitteli ideansa on-line videoeditorista Tekesille ja sai Innovaatiosetelin. Sen rahoittamana SEOS Design ja kansainvälisesti palkittu tuotteistaja, muotoilija Pekka Kumpula vei ideaa eteenpäin. Syntyi idea suoraan isoille yrityksille räätälöidystä videonjulkaisualustasta. 2020 Luovaksi partneriksi on löytynyt Ulcona Oy:n Markus Lindberg ja Jani Ritaranta. 

Pekka Varis

Markus Lindberg

Jani Ritaranta

Partneri?